joi, 11 aprilie 2013

Scrisoare deschisa adresata premierului Victor Ponta


Domnule Victor Ponta, președinte al PSD și prim ministru al Guvernului,
Acțiunea Dumneavoastră politică de după alegerile parlamentare și apropierea Congresului PSD m-au determinat să vă adresez această scrisoare deschisă. Ea reprezintă singurul mijloc real pe care-l am la dispoziție și prin care înțeleg să-mi fac datoria ca simplu membru al PSD și ca cetățean român.
Voi începe cu concluzia demersului meu: vă solicit să vă retrageți din funcția de prim ministru al Guvernului României și să nu mai candidați pentru un nou mandat de președinte al PSD la Congresul ce se apropie. Nu pentru că nu ați avea dreptul statutar, ci pentru a evita o situație similară cu cea creată la precedentul Congres de Mircea Geoană, care ar aduce mari deservicii partidului.
Vă prezint în continuare câteva dintre argumentele majore care susțin solicitarea mea.
Este de notorietate faptul că votul masiv obținut de USL la alegeri a fost în mare măsură anti-Băsescu, personaj devenit odios la populație, dar și pro-USL. Tot de notorietate este și faptul că majoritatea covârșitoare a electoratului a crezut că viitoarea putere executivă și legislativă va face ”dreptate până la capăt” și va relansa economia românească grav afectată de incompetența și corupția camarilei lui Băsescu. Ce a primit până în prezent electoratul care ne-a acordat încrederea ?
Lăsând la o parte episodul penibil legat de numirile la Parchete și DNA, ”dreptate până la capăt” devine pe zi ce trece ”mușamalizare până la capăt”. Dacă numai jumătate din energia și timpul acordate luptei pentru controlul Justiției ar fi fost utilizate pentru măsuri de relansare economică, cu siguranță că azi începeau să se întrevadă și primele rezultate. Dacă vreți cu adevărat ”dreptate până la capăt”, pentru ce faceți uz de toate mijloacele permise și nepermise ca, alături de Băsescu, să controlați Justiția ? Aveți probleme personale legate de Codul Penal ? Au asemenea probleme prieteni ai Dumneavoastră sau membri ai familiei ? Ați făcut vreo înțelegere verbală sau scrisă cu Băsescu ca hoții deghizați în politicieni să scape de brațul Legii ? Sunteți șantajabil ? Răspunsul, care decurge logic din declarațiile și deciziile Dumneavoastră, pare a fi: ”DA”.
Deputatul PNL Ludovic Orban v-a pus ieri eticheta ”Ponta=Băsescu” și atunci mi-am amintit că groparul Referendumului de demitere a președintelui României, fostul ministru de Interne și liderul grupului de colaboratori ai lui Băsescu din Cluj, Ioan Rus, a fost desemnat acum câteva zile să fie ales vicepreședinte al partidului la apropiatul Congres. Știți Dumneavoastră, ”grupul de la Cluj”, cel care i-a făcut propagandă electorală publică lui EBA, dar mai ales lui Elena Udrea împotriva lui Blaga, înaintea Convenției PDL. Mi-am mai adus aminte că socrul Dumneavoastră, senatorul și liderul grupului PSD, Ilie Sârbu, este și el un foarte apropiat prieten și colaborator al lui Ioan Rus și al echipei din Cluj. Este același Ilie Sârbu care a cerut să nu mai fie văzută fotografia lui Ion Iliescu la grupul parlamentar al PSD din Senat. Poate vă mai aduceți aminte de Ion Iliescu ! Este președintele-fondator și de onoare al partidului, cel pe care îl folosiți la diverse ocazii festive drept aliat de fațadă, dar căruia nu prea îi mai răspundeți la telefon și de ale cărui păreri nu mai țineți seama.
Mi-am mai amintit de nașul fiului Dumneavoastră, Gabriel Oprea, un alt colaborator al portocaliilor, fără de care Traian Băsescu n-ar fi putut să-și bată joc de români. Același pentru care abuzul în serviciu, ridicarea în grad militar a clientelei politice băsiste, a fost răsplătită cu un post de vicepremier în actualul Cabinet.
Mi-am mai amintit de așa-zisul pact de coabitare semnat cu Băsescu într-un soi de clandestinate ușor de înțeles. Lumea n-a votat USL-ul ca să colaborați Dumneavoastră cu Băsescu, ci dimpotrivă, ca să-l neutralizați prin mijloace legale și constituționale.
Mi-am mai amintit și de un alt pact clandestin, semnat tot fără mandat și fără știrea oamenilor, prin care UDMR urma să fie cooptat la guvernare, același UDMR fără de care Băsescu ar fi fost demis la Referendum. Pentru asta am câștigat alegerile, acesta este mandatul acordat de popor, domnule președinte al PSD ? Vreți UDMR în Guvern ? Nicio problemă, dar consultați și electoratul nostru dacă vrea așa ceva, pentru că nu se va putea pune niciodată semnul egal între PSD și părerile personale ale lui Victor Ponta.
De la alegeri încoace, există totuși un capitol la care aveți rezultate cu adevărat remarcabile: prezența seară de seară la diverse televiziuni. De parcă pentru asta ne-a ales lumea: să vă admire vecinii și familia într-o telenovelă ”live”. Cu atâtea televiziuni pe cap, când să mai aveți vreme și pentru biata economie a României ?
Domnule președinte al PSD,
Mai sunt puține zile până la Congresul PSD și parcă vă aud spunând: ”V-am promis victoria și m-am ținut de cuvânt, deci, merit un nou mandat, merit încrederea Dumneavoastră”. Victoria USL în alegeri este departe de a fi meritul Dumneavoastră. Este meritul multor membri simpli ai PSD și PNL care au înțeles să-și facă datoria, este și meritul lui Traian Băsescu care i-a disperat pe români. După alegeri, pus să vă faceți datoria, pentru care ne-a fost acordată încrederea, s-a văzut că ”împăratul e gol”, că a ajuns la conducerea PSD nu datorită unor merite politice sau profesionale, ci printr-o conjunctură unică și absolut întâmplătoare.
Ar fi nedrept ca majoritatea onestă a membrilor PSD să fie etichetată după prestația Dumneavoastră ca premier și președinte de partid. Nu cred că vreun membru simplu al PSD s-ar bucura să i se spună vreodată: ” Pentru ce se mai fac alegeri, pentru ce v-am votat psd-iștilor, dacă tot Băsescu ne conduce prin intermediul vostru ? Tot respectul pentru PNL, care face tot posibilul pentru electoratul său de dreapta ! Când oare ne vom pune și noi în slujba electoratului nostru de stânga ?
Nu m-ar surprinde de fel dacă vor urma represalii sau atacuri la adresa mea. Amatorilor de asemenea exerciții le spun că persoana mea e prea puțin importantă și, oricât m-ați desființa pe mine, fondul problemei rămâne. El se rezolvă constructiv și nu prin eliminarea celui care aduce vestea proastă.
Andrei Alexandru,
Membru PSD